EssCert er vårt elektroniske system for sertifisering av dokumenter. Det er raskt og enkelt å registrere et opprinnelsesbevis gjennom essCert. Systemet lagrer informasjonen, så du ikke trenger å oppgi dette neste gang du søker.

EssCert gir oversikt over dokumenter utstedt til deg eller din bedrift, som både forenkler overholdelse og øker kontroll. Du kan søke om konto allerede i dag og tydelig se hvordan prosessene strømlinjeformes.

For sertifisering av dokumenter, skal denne prosedyren følges:

  1. Opprett brukerkonto hos essCert.
  2. Søk om å få opprette profil ved å laste ned og fylle ut en «Formal Undertaking».
  3. Send skjemaet ferdig utfylt til register@esscert.com.
  4. Innen én arbeidsdag vil du få e-post med innloggingsinformasjon.
  5. Fyll ut «Certificate of Origin» på nett, og send dette inn sammen med støttedokumenter som bekrefter opprinnelsen. Dette kan for eksempel være en eksportfaktura.
  6. Når søknaden er godkjent, og dokumentene sertifisert, vil du få e-post om dette.
  7. Det sertifiserte dokumentet skrives ut fra din profil i essCert. Print på hvitt papir.
  8. Hvis du trenger et manuelt stemplet og signert dokument, kan du få det skrevet ut hos oss. Du må da fylle ut all informasjon, og velge «Print at the Chamber». Dokumentet vil da sendes manuelt stemplet og signert til deg per post.

Dokumentene blir behandlet innen tre timer etter at de er sendt inn, hver ukedag i tidsrommet 0830 –1530.

Hvis du ønsker at vi sertifiserer fakturaer eller andre dokumenter, kan du enkelt laste også disse opp via essCert.

We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept